Vol. 23 No. 2 (2009)
Research Articles

Student Perceptions of Groupwork in an Online Course: Benefits and Challenges

Myung Hwa Koh
University of California, Riverside
Janette R. Hill
University of Georgia

Published 2009-07-15

Keywords

  • Student perceptions,
  • online learning,
  • online groupwork,
  • cooperative learning

How to Cite

Koh, M. H., & Hill, J. R. (2009). Student Perceptions of Groupwork in an Online Course: Benefits and Challenges. International Journal of E-Learning & Distance Education Revue Internationale Du E-Learning Et La Formation à Distance, 23(2), 69–92. Retrieved from https://www.ijede.ca/index.php/jde/article/view/477

Abstract

Online group work is becoming an increasingly popular instructional strategy. Although researchers have questioned the benefits of group work in online learning environments, little empirical research has examined the challenges it presents. The purpose of this study was to investigate the experiences of students involved in online group work to explore its benefits and challenges. The findings indicated that most learners found that building familiarity with group members, receiving instructors’ prompt feedback, and managing time effectively were beneficial. Challenges resulted from difficulties communicating, misunderstanding of course goals, and a perceived lack of sense of community. Suggestions for addressing these challenges are provided. Résumé Le travail de groupe en ligne devient une stratégie pédagogique de plus en plus populaire. Même si les chercheurs remettent en cause les bénéfices du travail de groupe dans les environnements d’apprentissage en ligne, peu de recherche empirique a été faite sur les défis qu’il présente. Le but de cette étude était d’investiguer les expériences d’étudiants impliqués dans le travail de groupe en ligne, pour explorer ses bénéfices et ses défis. Les résultats indiquent que la plupart des apprenants trouvent que construire la familiarité avec les membres du groupe, recevoir de la rétroaction de l’enseignant rapidement, et gérer le temps efficacement étaient bénéfiques. Les défis se situaient dans les difficultés de communication, les malentendus à propos des buts du cours, et un manque perçu de sens de la communauté. Des suggestions pour répondre à ces défis sont offertes.