Vol. 15 No. 2 (2000)
Research Articles

Implications for Distance Education in the Study Approaches of Different Chinese National Groups

Swee Noi Smith
Deakin University
Peter Smith
Deakin University

Published 2007-08-10

Keywords

  • approaches to study

How to Cite

Smith, S. N., & Smith, P. (2007). Implications for Distance Education in the Study Approaches of Different Chinese National Groups. International Journal of E-Learning & Distance Education Revue Internationale Du E-Learning Et La Formation à Distance, 15(2), 71–84. Retrieved from https://www.ijede.ca/index.php/jde/article/view/167

Abstract

Differences in approaches to study among 89 Malaysian-Chinese, 38 Singaporean, and 65 Hong Kong university students studying in Australia are examined using Entwistle and Ramsden's (1983) Approaches to Studying Inventory. Although from a common Confucian cultural heritage background, several differences are shown among the three national groups and between male and female students. It is suggested that Rea's (1996) notion of a "reformulation" and a "challenge" approach to learning through text and experience can provide further insight into these results. Furthermore, it is shown that fixed conceptualizations of cultural characteristics can mask differences that exist between individuals and groups of individuals in a given cultural group. The characteristics of the three groups are also examined for their implications for distance educators operating with these client groups. Les différences dans la façon d'apprendre de quatre-vingt-neuf étudiants chinois de Malaisie, de trente-huit de Singapour et de soixante de Hong-Kong, étudiants tous en Australie, sont analysés en utilisant Approaches to Studying Inventory de Entwistle et Ramsden (1983). Même si les étudiants ont tous un héritage socio-culturel confucéen commun, plusieurs différences ressortent entre ces trois groupes de nations différentes de même qu'entre les étudiants de genre masculin et féminin. Les auteurs soulignent que les concepts de Rea (1996) sur l'approche de « reformulation » et de « défis » en apprentissage par les textes et l'expérience de vie pourraient fournir de nouvelles clés d'interprétation des résultats. De plus, il est exposé que les préjugés culturels peuvent masquer des différences qui existent entre individus et groupes d'individus dans un groupe culturel donné. Les caractéristiques des trois groupes d'étudiants sont aussi examinés afin que des formateurs à distance qui travaillent avec des membres de ces groupes culturels puissent en tenir compte.