Vol. 17 No. 1 (2002)
Research Articles

Building It So They Will Come: Assessing Universities’ Distance Education Faculty Training and Development Programs

Tracy Irani
University of Florida
Ricky Telg
University of Florida

Published 2007-08-10

Keywords

  • faculty development

How to Cite

Irani, T., & Telg, R. (2007). Building It So They Will Come: Assessing Universities’ Distance Education Faculty Training and Development Programs. International Journal of E-Learning & Distance Education Revue Internationale Du E-Learning Et La Formation à Distance, 17(1), 36–46. Retrieved from https://www.ijede.ca/index.php/jde/article/view/184

Abstract

The case for the necessity of distance education faculty training and development is well established, but research that addresses what such programs should look like—as well as what are the key opportunities and constraints—is limited. Given the above, a survey of training and development specialists representing 14 land grant institutions was conducted in order to explore how universities with active agricultural distance education programs are conducting distance education training and development programs for their faculty. Results indicated that training programs in most institutions were voluntary, consisting of a combination of formal, informal, and self-paced programs and short classes or programs offered at various times over many weeks. Respondents also indicated that although their universities have a distance education coordinator and/or training center, the coordinator and center do not coordinate training across the campus. Individual units and colleges conduct their own training programs. Respondents in this study called on their universities to develop a “strategic plan for distance education” by increasing production staff, improving training facilities, and providing faculty with more assistance and incentives. They also believed that training should be better coordinated to provide faculty with more exposure to distance education teaching methods. La question de la nécessité d’un département de l’Enseignement à distance formation et développement est bien établie, mais la recherche qui aborde la question de ce à quoi devrait ressembler un tel programme – ainsi que sur les opportunités clés et les contraintes – est limitée. Ceci dit, une enquête auprès de spécialistes en formation et développement représentant 14 institutions land-grant a été menée afin d’explorer comment les universités ayant des programmes à distance actifs en agriculture opèrent les programmes de formation et de développement pour leur département. Les résultats ont indiqué que dans la plupart des institutions, les programmes de formation étaient volontaires, consistant en une combinaison de programmes formels, informels ou au rythme de l’apprenant et de petites classes, ou des programmes offerts à des temps variables sur plusieurs semaines. Les répondants ont aussi signalé que même si leurs universités ont un coordonnateur pour l’éducation à distance et/ou un centre de formation, le coordonateur et le centre ne coordonnent pas la formation pour tout le campus. Les unités individuelles et les collèges dirigent leurs propres programmes de formation. Les répondants de cette étude ont réclamé auprès de leurs universités la nécessité de développer « un plan stratégique pour l’éducation à distance » qui augmenterait le personnel de production, améliorerait les installations/équipements de formation, et donnerait plus de soutien et de motivations au département. Ils croient également que la formation devrait être mieux coordonnée pour que le département soit davantage exposé aux méthodes d’enseignement de formation à distance.