Published
November 9, 2011
Keywords
- distance education,
- blended learning,
- teaching presence,
- online learning,
- on-site facilitator,
- learning climate
...More
Less
Copyright Notice
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution 3.0 Unported License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Abstract
This study examines online instructors’ views of on-site facilitators’ practices and activities that help high school students taking online courses. A qualitative analysis of end-of-course interview data with online instructors was undertaken. The resultant codes were mapped onto and used to expand the teaching presence element of the Community of Inquiry framework. While classroom-based facilitation mapped onto all three of the teaching presence components, facilitating discourse was the core activity that most on-site facilitators engaged in and setting the climate for learning was the primary responsibility of the facilitator. Additional findings, implications, limitations, and research directions are discussed.
Résumé
La présente étude se penche sur les pratiques et activités des facilitateurs sur place qui soutiennent les étudiants du niveau secondaire, provenant de milieux ruraux et qui suivent des cours en ligne. Nous comparons les commentaires des enseignants en ligne au sujet des pratiques de facilitateur avec ceux formulés par les facilitateurs au sujet de leurs propres pratiques et activités. Une analyse qualitative des données issues des entrevues de fin de cours menées auprès des enseignants et des facilitateurs a été réalisée. Les codes qui en découlent ont été appliqués à la composante présence enseignante du cadre de référence sur le Community of Inquiry et utilisés pour l’élargir. Les perceptions des formateurs en ligne étaient à l’effet que l’activité centrale réalisée par la plupart des facilitateurs était le dialogue facilitant, alors que leur responsabilité première est de créer un climat propice à l’apprentissage. Toutefois, les facilitateurs ont indiqué qu’ils réalisaient des activités de formation directe et de conception pédagogique, en plus de celles liées au dialogue facilitant. L’article discute également des autres résultats, implications, limitations et avenues de recherche.